Komputer znów jest osobisty?

HP specyficznie pojmuje najbardziej tradycyjną technikę marketingu bezpośredniego – przesyłkę bezpośrednią. Niedawno, najwyraźniej w chęci zademonstrowania osobistego podejścia do klientów, firma przysłała mi list spersonalizowany w taki oto sposób.

 

Abstrahując od nieaktualnego adresu i nieprawidłowej nazwy firmy, formuła “Szanowna Pani/Szanowny Panie Jacek” nijak ma się do tego, czym jest personalizacja w marketingu bezpośrednim. Takie mechaniczne wklejanie imion wcale nie robi dobrego wrażenia. Na mnie działa wręcz odstręczająco.

Szkolnym przykładem komunikacji elektronicznej z podobnie zastosowaną personalizacją jest dziennik e-gospodarka.pl, który np. do mnie zawsze przychodzi z tytułem “Jacek, Twój Dziennik (Tydzień, Analizator itp.) eGospodarka.pl z dn. DD.MM.RR” (że niby ja chętniej sięgnę po tytuł z tym “Jackiem”). Widok tysiąca dwustu newsletterów (kolekcjonuję biuletyny w poczcie) – zawsze takich samych, zawsze rozpoczynających się moim imieniem – robi bardzo amatorskie wrażenie. Imię mogłoby być przynajmniej w wołaczu!

A bazę z odmianą imion przez przypadki można przygotować samodzielnie – sam kiedyś pomagałem tworzyć coś takiego, przy czym baza miała ponad półtora tysiąca imion z pełną odmianą przez wszystkie przypadki. Są tam tak egzotyczne imiona jak Achim, Achilles, Alonia, Nicoletta, Petronela, Protazy, Radomił czy Warcisław i Wenancja.

O reszcie listu nie wspomnę, bo zupełnie na to nie zasługuje…

One thought on “Komputer znów jest osobisty?

  1. Pingback: Komputery osobiste | Kawały, dowcipy - Humor!

Zostaw odpowiedź

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>