Wykraczanie poza podziały, poza dotychczasowe ograniczenia, poszukiwanie pomysłowych alternatyw dla dotychczasowych działań to imperatyw rozwoju firm.
Łączenie funkcji komunikatora z systemem powiadamiania o nowościach w prasie to jeden z przykładów – tym bardziej znaczący, że komunikatory są już dostępne w urządzeniach mobilnych, co jeszcze zwiększa zasięg oddziaływania medium.
Jak mogliśmy dowiedzieć się na konferencji Rozrywka 2.0 – „w mobajlu kontent jest king” i nie chodzi tu wyłącznie o wielość gier dostępnych na komórki. Większość prelegentów podkreślała właśnie ten aspekt rodzącej się na naszych oczach przyszłości – konwergencji mediów i technologii. Sama konferencja również skorzystała z zalet, jakie niesie ze sobą dostęp do nowoczesnych mediów. Mogliśmy śledzić ją w Internecie na żywo, dzięki transmisji on-line.
Jedną z ciekawszych wspomnianych na konferencji propozycji jest właśnie uruchomiona zabawa oferowana przez Heyah – Leposy. Łączy ona komunikację mobilną z budowaniem społeczności on-line.
W bardziej dosłownym znaczeniu poza granice wykroczył też komunikator Gadu-Gadu – na Ukrainie jest dostępna jego mutacja specjalnie przeznaczona na tamtejszy rynek. Lokalizacja jest drugą stroną tego procesu – właśnie zostały udostępnione polskie wersje YouTube oraz Google Blogger.
Ostatnio bardzo ciekawie promuje się Polskie Radio Wrocław. Niedawno zorganizowało koncert na dachu wieżowca tuż przed wyburzeniem, teraz zaś obsypało z samolotów centrum miasta kwiatami w akcji na rzecz demokracji na Białorusi.
Wykraczanie poza granice, swoista transgresja powinna prowadzić do korzystnych zmian – jakkolwiek je zdefiniujemy. Czy będzie to nadążanie za trendami, czy wzmocnienie marki – byle było zyskowne i spełniało potrzeby klientów.