Polecam wyjątkowy wywiad, jakiego udzielił Peter Fisk dla Marketingu przy Kawie.
Peter Fisk…
- …o wartości marki
Marketerzy powinni podkreślać, że wydatki na działania komunikacyjne, które są ich domeną, kreują nie tylko krótkoterminową sprzedaż, ale też prawdopodobnie najbardziej wartościowe aktywa, jakie w ogóle w biznesie istnieją. Sprzedając firmę, uzyskujemy za markę więcej pieniędzy niż za cokolwiek innego. - …o komunikacji
Jeśli twoją grupą docelową będą po prostu przeciętni konsumenci, skończysz jako przeciętna marka, która stara się zaspokoić potrzeby wszystkich, a w rezultacie niczyje. Nie sądzę, aby przeciętne marki i produkty były tym, czego chcemy.Marketerzy muszą nauczyć się funkcjonować w świecie, w którym nie da się kontrolować tego, co ludzie mówią na blogach czy w serwisach społecznościowych. Jednak najwspanialszą okazją jest dla marketerów innowacja. - …o innowacjach
To marketing ma największe szanse być motorem innowacyjnego myślenia. Stoi przed nim też wyzwanie koordynowania innowacyjnych działań. Jeśli, dajmy na to, chcesz wprowadzić innowacyjną usługę w hotelarstwie, będziesz też potrzebować innowacyjnej polityki HR-owej, żeby twoi ludzie chcieli wprowadzić te usługi w życie. Następne w kolejce są innowacyjne produkty, bo dostarczanie w innowacyjny sposób nudnych, standardowych produktów mija się z celem. - …o inspiracjach
Wszystkie najciekawsze trendy i największe możliwości rynkowe rodzą się w niszach.Obserwujmy inne branże. Pracujesz w firmie FMCG? Popatrz na firmy kosmetyczne! Zajmujesz się budownictwem? Śledź poczynania producentów mebli!Warto sięgać po inspiracje nie tylko do innych odmian biznesu, ale także do sztuki, nauki czy natury. Jeśli chcesz zmienić jakiś rynek, możesz zdobywać wiedzę o tym, jak różne gatunki zmieniają swoje środowisko naturalne. Techniki, których używają, mogą być z powodzeniem zastosowane z biznesie. Wiesz, jak ewoluować i stać się królem dżungli. - …o marketerach
na Zachodzie marketerzy są z siebie niezwykle zadowoleni, wydaje im się, że wszystko już wiedzą. Nie są przekonani o konieczności ciągłych innowacji w poczynaniach swoich i własnego biznesu, bo zarabiają niezłe pieniądze, a interes sam kręci się świetnie. Ludzie, których poznałem w Polsce, Turcji czy na Węgrzech wiedzą wszystko o strategii Blue Ocean i tym podobnych. Czytają fachową literaturę i chcą coś zmienić w swoim biznesie, bo nie satysfakcjonuje ich to, co mają teraz.
Peter Fisk w Sieci: