Marketing

Miłość do kreacji

Ostatnie IAB Update w części merytorycznej poświęcone było kreacji i większość prelekcji to opisy ciekawych i skutecznych kampanii. Prawie nie było mowy o prostej produkcji na zlecenie, ale podkreślano rolę agencji interaktywnych w opracowywaniu złożonych strategii dla klienta. Doradztwo strategiczne to przyszłość agencji interaktywnych, choć wygrają pewnie te, które potrafią czerpać z doświadczenia innych, a nie chcą wymyślać prochu.

Mieliśmy więc opisy kampanii marketingu wirusowego, „buzzu” i budowania społeczności:

  • nadchodzi4.pl przygotowane przez FFCreation;
  • reklama 180stopni oraz wirusowy SMS w czasie ciszy wyborczej, które dla PO przygotował Opcom – z twarzy Dawida Szczepaniaka biła radość, że praca agencji przyczynia się do czegoś większego;
  • biżu do komci (konkurs Opcomu dla Tampaksa) – szczerze mówiąc, choć to prosta akcja, bardziej mi zaimponowała niż te polityczne kawałki. Prosty konkurs ze „środkami higieny osobistej” i komórkami w tle, skierowany do dziewczynek. Tu agencja wykorzystała dwie swoje specjalizacje – konkurs na projektowanie czegoś oraz dorobek Dawida, który sam przyznał, że stał się specjalistą od podpasek;
  • trochę poza tematykę wirusowo-społecznościową wychodziła prezentacja Mosqi.to, za to Magda i Maciek pokazali, że można niebanalnie podejść do czegoś tak banalnego, jak baner. Dali kilka porad, których niestety nie pamiętam, ale mam nadzieję, że IAB udostępni wszystkie prezentacje na swoich stronach. Najciekawszy był jednak obrazek do e-mailingu dla mBanku w jednym z portali, który osiągnął skuteczność 14,5% CTR. Szacun (moje e-mailingi z Onetu miały najwyżej 11% CTR). Jedyny problem teraz z określeniem, co przyczyniło się do takiego wyniku, bo niekoniecznie wyjątkowa kreacja. Trzeba przetestować różne hipotezy.

Miłość, kochanie – to uczucie przewijało się kilkakrotnie w prezentacjach. A to już jesień i zamiast wiosennego zauroczenia nadchodzi pełna cierpień, jesienna pogoń za budżetami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.