Marketing

Nur für Männer

Reklama nowego operatora komórkowego (Mobilking) nie pozostawia złudzeń co do wybranej przez siebie grupy docelowej:

Obejrzyj na YouTube lub na stronie operatora
Za działaniami wprowadzającymi operatora na rynek stoi Ciszewski Public Relations.

Z pewnością zaraz pojawią się skargi na reklamę, powstanie szum w mediach tanim kosztem. Jawny mizogynizm tej reklamy odwołuje się do najprostszych stereotypów, prawie jak z teledysku hiphopowego. Tylko muzyka inna, ostrzejsza. Może przydałaby się wersja hip-hop, żeby trafić jeszcze lepiej?

Antagonizująca reklama to bardzo prosty środek reklamowy: przejeżdża się po najbardziej wyświechtanych stereotypach, odwołuje do najprostszych emocji. W Wielkiej Brytanii przyczyniła się do sukcesu batoników Yorkie „nie dla dziewcząt”, reklamowanych hasłami typu „Lepiej oszczędzaj na kurs jazdy”.

W Polsce taką reklamą można nazwać kampanię piwa Królewskiego, pokazującą zabawnych facetów usiłujących wystrychnąć na dudka swoje żony. Królewskie już nie rządzi.

W przypadku Mobilking będzie inaczej, bo tu i bohaterowie lepiej pokazani, i te ich nieudacznice ładniejsze.

Warto porównać tego operatora z MyAVON, siecią skierowaną głównie do kobiet, konsultantek Avonu. Tam działania zakładały kooperację samodzielnych konsultantek, komunikacja biegnie już ukształtowanymi kanałami bezpośrednimi, a całość ma łączyć, a nie dzielić. Jak przystało na telekom. Siła marketingu bezpośredniego kontra siła plotek i szumu w Internecie.

2 thoughts on “Nur für Männer”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.