Marketing

Odszukać kogo się da

Gdzie jest Mysia? Czy coś się jej stało? Gazeta Wyborcza – ba – cały koncern medialny Agora poszukuje tytułowej osóbki. Skąd to nagłe zainteresowanie dobranockami dla najmłodszych? Najlepiej sprawdzić pod adresem internetowym www.odnajdzmysie.pl. Może chodzi o nostalgię za utraconym dzieciństwem, może jednak problem w niefortunnej dwuznaczności adresu internetowego.

Więzi społeczne to coś, co dzięki Internetowi i nagonce 2.0 każdy teraz musi podtrzymywać. To nie tylko moda, to nowy imperatyw kategoryczny. Komunikacja międzyludzka jest zbyt wartościowym medium marketingowym, żeby można było ją ot tak sobie odpuścić. Jedną z metod jest internetowe tworzenie społeczności, które same wyznaczają tematy wymiany myśli, inną – tworzenie vortali, for internetowych, blogów profesjonalnych, wokół których powstanie nie tylko szum, ale i społeczność zaciekawiona rozwojem i potencjałem takiego rozwiązania.

Świat rzeczywisty też obfituje w podobne rozwiązania. Lech, deklarując na okrągło swoją wyjątkowość i ciągły przymus „będziesiedziania”, zamierza z siedziby warszawskich targów Expo uczynić barokowy pałac, rzymskie Koloseum i co tam jeszcze wyobraźnia podpowiada. Każdy powinien się tam pojawić. Dlaczego nie u szejka? To tam przecież są najlepsze imprezy.

Porsche zapowiada z kolei wspólne comiesięczne spotkania wielbicieli i właścicieli marki. Wyrafinowanie pierwszej imprezy podkreśla obecność Roberta Chojnackiego i sponsoring firmy Bacardi-Martini, promującej wódkę o jakże trafnej nazwie „Szara Gęś”.

Te wszystkie inicjatywy budują więzi poprzez stymulowanie wspólnych doświadczeń, dzielenie się wiedzą lub nostalgiczne odbudowywanie utraconych znajomości. Dobrze, że ktoś o nie dba, że powstają narzędzia do zaspokajania tej najważniejszej z ludzkich potrzeb – potrzeby komunikacji i wymiany myśli. Potem łatwiej będzie je spożytkować dla dobra samych zainteresowanych – odnajdując inne potrzeby do zaspokojenia.

I właśnie tego – zaspokajania ludzkich potrzeb z dużym zyskiem życzymy Państwu w Nowym Roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.