Marketing

Symboliczna współpraca

Nie tylko konkurencją żyje rynek. Efekt synergii płynący ze wspólnych inicjatyw daje czasem więcej niż pojedyncze osiągnięcia. Nawet ewolucjoniści od dawna już nie propagują trywialnego darwinizmu, usiłując choćby wytłumaczyć zachowania altruistyczne. Ich zdaniem warto współpracować, gdy zanosi się na dłuższą koegzystencję. Dopiero gdy nadchodzi koniec współpracy, lepiej jest wycisnąć ile się da kosztem partnera.

Ciekawe, która strona tak właśnie mogłaby postąpić w projekcie integracji środowisk naukowych i biznesu. Jasne zasady współpracy natomiast określa Telepizza – oferuje przestrzeń reklamową na pudełkach z zamówieniem. Kooperację również faworyzuje Justyna Steczkowska promując rajstopy Gatta i zapach Bruno Banani. Gwiazdy stać na taki altruizm.

Ciągnąc tę metaforę ewolucyjną warto wspomnieć o innym mechanizmie przetrwania – specjalizacji. Agencja Dr Young zamierza odnieść sukces ewolucyjny poprzez zagospodarowanie bardzo nietypowej niszy – reklamy farmaceutyków skierowanej do dzieci.

Chociaż jajko wielkanocne należy do sfery sacrum, oznaczając boskie zwycięstwo nad śmiercią, symbolizuje również zwyczajny proces odradzania się życia. Gdy zaś połączymy oba te wątki, symbolikę religijną i wpływ środowiska na kształtowanie się przyszłego życia, wyjdzie nam świąteczna zabawa firmy Haxel. Proponuje ona potraktowanie wirtualnego jajka jak tamagotchi, z tym, że można tu stosować drastyczne metody wychowawcze – na wzór Matki Natury. Bardziej wrażliwym polecamy jednak malowanie pisanek z Opus B.

Last but not least:
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzymy Państwu wszystkiego najlepszego i zgodnie z ich najgłębszą symboliką – nadziei, że śmierć niczego nie kończy, czy to dla duszy, czy dla puli genowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.