Marketing

Zachęty niematerialne

Niedawno usłyszałem wykład – poważny w mniemaniu jego autora – na temat „zniesienia pracy”: społeczeństwo powinno dążyć do tego, żeby nikt nie musiał pracować. Chociaż pomysł na szczęście nie jest już rozwijany i częściej słyszy się o niedoborze pracy, tkwi w nim odprysk prawdy o człowieku.

Praca męczy. Nieważne, twórcza czy rutynowa, zawsze ktoś lub coś czyni ją nieznośną. W doniesieniach prasowych można przeczytać o szkodliwych warunkach pracy czy to w hipermarketach, czy o zjawisku zwanym McJob. Ostatnio jednak częściej słychać o narzekaniach na brak rąk do pracy. Stąd pewnie hipermarkety w końcu przeprowadziły badania chcąc poprawić swój wizerunek, a McDonald’s już nawet uruchomił kampanię reklamową zachęcającą potencjalnych McPracowników.

Lojalność klienta o wiele lepiej buduje się nagrodami niematerialnymi niż prostymi bonusami. Tej samej drogi chcą spróbować placówki usługowe. Pracownik o większym poczuciu swej roli w firmie chętniej będzie dzień po dniu wykonywał swe obowiązki. Za stawkę dotychczasową.

A kto zadba o pracowników biurowych? To poważne pytanie, gdyż ciągła praca przy komputerze nie służy poprawie kondycji fizycznej, a jej charakter i status wciąż się obniża. Dla urozmaicenia pewnie można stosować przerwy w pracy, środki pobudzające czy nawet zajęcia sportowe, można też sięgnąć po pomysły z zakresu profilaktyki biurowej. Warto o nie walczyć, zanim praca przy komputerze stanie się koleją odmianą McJob.

Dla marketerów zachętą niematerialną do zwiększenia zaangażowania w pracę powinien być udział w Dniach Marketingu Sportowego 8-9 listopada w Warszawie. Dla spragnionych miksu informatyki i biznesu zaś najlepszym wyborem będą Jesienne Spotkania PTI w Wiśle, z sesjami poświeconymi CRM i Web 2.0. Ten ostatni temat wart jest uwagi także jako coś, co może przyciągnąć młodych konsumentów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.