Marketing

Królestwo rozrywki z Północy

Normalnie poświęca się im dwa, góra trzy zdania – no, może akapit. Dopełnienie kampanii reklamowej w Internecie. A tu okazuje się, że to samoistny projekt, całkiem sensownie pomyślany, wart na dodatek 600 tysięcy euro. No i interaktywny, zaprojektowany jako środek dotarcia do młodszych i nie całkiem młodych konsumentów. Mam na myśli projekty zaprezentowane przez Davida Erikssona z North Kingdom podczas fantastycznego wykładu zorganizowanego w Krakowie przez Opcom.

Get the Glass opisywaliśmy w Marketingu przy Kawie półtora roku temu, poświęcając grze nieco ponad akapit i zauważając pewną niespójność, niezależność między reklamą telewizyjną a grą on-line. O tym fakcie wspominał też David podczas wykładu.

Na YouTube jest kilka klipów obrazujących charakter pracy w North Kingdom podczas przygotowywania gry. Kto nie był na wykładzie, temu pliki wskazane w komentarzach na blogu Opcomu oraz poniższe materiały mogą się przydać:

Grze Coke Zero poświęciliśmy nieco więcej uwagi: pełny artykuł o grze przygotowanej przez North Kingdom, inny o pozostałych grach promujących dietetyczną colę dla mocnych facetów.

Poniżej niemiecki klip wykorzystany w prezentacji Davida:

Te projekty mogłyby istnieć samodzielnie, stanowią wartość same w sobie. Warto skorzystać z przedstawionych na wykładzie pomysłów dotyczących organizacji i stylu pracy. Dobrze byłoby, gdyby szły za nimi jeszcze takie budżety…

Jednak wraz ze wzrostem branży internetowej, która zawłaszcza sobie termin „interaktywna”, marketing będzie zaczynał się w nowych mediach, tam w pełni realizując swój potencjał angażowania konsumentów. Już obecnie trudno wyobrazić sobie agencje marketingu bezpośredniego bez kompetencji w sferze marketingu internetowego i mobilnego. Nieco łatwiej wyobrazić sobie agencje interaktywne, które nie mają pojęcia o komunikacji innymi kanałami oraz o istocie prawdziwego marketingu bezpośredniego (interaktywnego), obliczonego nie tyle na oślepianie technicznymi fajerwerkami, ile na budowanie przywiązania do marki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.