Marketing

Z zapartym tchem

I znowu będzie o oddechu – tym razem pomysł z Wielkiej Brytanii. Skoro jest zakaz palenia, format paczki papierosów można z pożytkiem wykorzystać w ciekawszym celu: jako format książki.


Tank, agencja z Wielkiej Brytanii jest współwydawcą książek o takim, jak poniżej wyglądzie:

Tankbooks

Jak widać, wydają głównie klasykę, w dodatku taką, która już jest w domenie publicznej i którą mogą sprzedawać bez żadnych opłat licencyjnych. Wybierają, zgodnie z powyższym hasłem, jedynie „zapierające dech w piersiach” utwory. Agencja na swoich stronach twierdzi, że seria jest sukcesem. Jeszcze warto pomyśleć o sprzedaży książek z automatów papierosowych, teraz częściowo bezużytecznych.

Innym ciekawym formatem, jaki agencja wykorzystała, są paczki chusteczek do nosa – tym razem projekt dla marki Levi’s:

Levi’s

Za ten projekt agencja otrzymała „złoty ołówek” – nagrodę w prestiżowym konkursie designersko-reklamowym D&AD.

I jeszcze jeden pomysłowy projekt: książka kucharska (dla marki OXO) w postaci sześciennej kostki (po otwarciu kostki mamy cztery niewielkie książeczki)

OXO

Na naszym rynku takie pomysłowe książeczki to chyba tylko agencje przygotowują z okazji Świąt dla swoich klientów. Dotąd mam książeczkę kucharską od agencji Zero,2 ze zbiorem przepisów na wyjątkowo smaczne potrawy wigilijne. Niestety, choć ładna i przydatna, nie należy do tej samej kategorii, co powyższe projekty. A może są jednak jakieś projekty analogiczne na naszym rynku?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.