Marketing

Nowe media w Polsce – pytania o przyszłość

Właśnie wróciłem z Wierchomli, z konferencji Nowe media w Polsce – pytania o przyszłość. To druga już konferencja w zorganizowana przez WSB NLU z Nowego Sącza. Związana jest z projektem Miasteczka Multimedialnego: przewiduje on ogromną promocję regionu, utworzenie centrum innowacji: taka Dolina Krzemowa w błotnistym Beskidzie Sądeckim. Wzorem jest centrum innowacji Google.

Ma to być park naukowo-technologiczny, gdzie firmy działają razem pomimo wewnętrznej konkurencji podejmując wspólne działania promocyjne. Wart wzmianki jest nacisk kładziony na współpracę ze społecznością lokalną, między innymi pobudzanie inicjatyw edukacyjnych skierowanych do dzieci oraz osób po 45 roku życia w regionie (w zakresie korzystania z nowych mediów). Nie można tworzyć za murem, bez społeczności lokalnej – podkreślają organizatorzy. Miasteczko multimedialne jest już podstrefą Krakowskiego Parku Technologicznego strefy ekonomicznej (właśnie zostały podpisane stosowne umowy).

Rok temu powstał Klaster Multimediów, w którym bierze udział także Marketing przy Kawie. Sam klaster (stowarzyszenie) ma za zadanie prowadzenie wspólnych prac badawczo-rozwojowych (w sektorze MSP), networking, prace studyjne, udział w targach i konferencjach – jednym słowem wsparcie oraz promocję całego projektu.

Poniżej program prelekcji (omawianych w kolejnych postach):

Internet jest rewolucją, która zmienia reguły gry w mediach raz na zawsze
Krzysztof Urbanowicz, prezes Mediapolis, konsultant międzynarodowej sieci 5W Mignon-Media, autor bloga o mediach i internecie Media Cafe Polska.

Telewizja w Internecie, czy może Internet w telewizorze – analiza trendów w oparciu o wybrane projekty z rynku
Maciej Klepacki, Jeden z tworcow mobile.bankier.tv – pierwszej w Polsce telewizji internetowej nagrywanej telefonem komorkowym, zaangazowany rowniez w inne projekty multimedialne, m.in.: Bankier.TV, AudioNews Bankier.pl.

Co jedzą avatary” – tendencje rozwojowe kreowania obecności firm w Second Life
Cezary Ostrowski, Dyrektor Generalny aHead – pierwszej oficjalnie zarejestrowanej przez Linden Labs polskiej firmy developerskiej w Second Life.

Open Business – jak zarabiac i dzielic sie naraz
Alek Tarkowski, Szkoła Nauk Społecznych przy IFiS PAN, autor bloga Kultura 2.0

Tyle tytułem wstępu. Sukcesywnie w kolejnych wpisach postaram się przedstawić i podsumować poszczególne prelekcje. Każda z nich omawia różną problematykę, dlatego nie ma sensu zbierać je w bardzo ogólnym podsumowaniu. Wszystkie były inspirujące, warto wynotować najważniejsze idee.

A pogoda była taka:

Wierchomla, 20.10.2007

2 thoughts on “Nowe media w Polsce – pytania o przyszłość”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.