Królestwo rozrywki z Północy

Normalnie poświęca się im dwa, góra trzy zdania – no, może akapit. Dopełnienie kampanii reklamowej w Internecie. A tu okazuje się, że to samoistny projekt, całkiem sensownie pomyślany, wart na dodatek 600 tysięcy euro. No i interaktywny, zaprojektowany jako środek dotarcia do młodszych i nie całkiem młodych konsumentów. Mam na myśli projekty zaprezentowane przez Davida Erikssona z North Kingdom podczas fantastycznego wykładu zorganizowanego w Krakowie przez Opcom.

Get the Glass opisywaliśmy w Marketingu przy Kawie półtora roku temu, poświęcając grze nieco ponad akapit i zauważając pewną niespójność, niezależność między reklamą telewizyjną a grą on-line. O tym fakcie wspominał też David podczas wykładu.

Na YouTube jest kilka klipów obrazujących charakter pracy w North Kingdom podczas przygotowywania gry. Kto nie był na wykładzie, temu pliki wskazane w komentarzach na blogu Opcomu oraz poniższe materiały mogą się przydać:

Grze Coke Zero poświęciliśmy nieco więcej uwagi: pełny artykuł o grze przygotowanej przez North Kingdom, inny o pozostałych grach promujących dietetyczną colę dla mocnych facetów.

Poniżej niemiecki klip wykorzystany w prezentacji Davida:

Te projekty mogłyby istnieć samodzielnie, stanowią wartość same w sobie. Warto skorzystać z przedstawionych na wykładzie pomysłów dotyczących organizacji i stylu pracy. Dobrze byłoby, gdyby szły za nimi jeszcze takie budżety…

Jednak wraz ze wzrostem branży internetowej, która zawłaszcza sobie termin „interaktywna”, marketing będzie zaczynał się w nowych mediach, tam w pełni realizując swój potencjał angażowania konsumentów. Już obecnie trudno wyobrazić sobie agencje marketingu bezpośredniego bez kompetencji w sferze marketingu internetowego i mobilnego. Nieco łatwiej wyobrazić sobie agencje interaktywne, które nie mają pojęcia o komunikacji innymi kanałami oraz o istocie prawdziwego marketingu bezpośredniego (interaktywnego), obliczonego nie tyle na oślepianie technicznymi fajerwerkami, ile na budowanie przywiązania do marki.

Zostaw odpowiedź

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>