Marketing

Siła innowacji

Tym, co wkrótce będzie stanowić o sile regionu, stanie się nie tyle potencjał turystyczny, ale kulturalny: bogactwo imprez dla bardziej wyrobionego odbiorcy, zdolność do aktywizacji lokalnej społeczności i bogata oferta pozwalająca jej na samorealizację. Nie bez znaczenia zawsze pozostanie odpowiedni klimat inwestycyjny rozwijający skrzydła innowacyjności. I nie chodzi wyłącznie o sferę dóbr i usług wysoko przetworzonych, ale o wprzęgnięcie w biznesowe jarzma tak pogardzanej przez wielu kultury wysokiej.

Prelegenci na konferencji EKON w Krakowie pokazali, że to jest możliwe, że pozostaje w kręgu możliwości odpowiednio zmotywowanych organizacji i jednostek. Potrzeba jeszcze wprawdzie wiele energii: wielu porażek, inicjatyw legislacyjnych, wymiany dokumentów. Jednak warto, bo są to inwestycje, które nie tylko zwracają się z nawiązką, ale stanowią dla regionu wartość bezcenną.

Na razie regiony poszukują własnych strategii – tym razem padło na „Wschodzący Białystok”, który właśnie trafił do portfolio Eskadry (nawiasem mówiąc, na wspomnianej wyżej konferencji Kraków prezentował strategię „6 zmysłów” również przygotowaną przez tę agencję). Na razie na publicznych trawnikach w Białymstoku wzeszły żubry, przekornie przypominając o sile natury w starciu z kulturą w każdej formie.

Co tam zresztą regiony! W Saragossie całą Polskę promować będzie błękitna panienka Apolonia. Szkoda, że nie mogą jej zastąpić perwersyjne siostry Emina i Zibelda ze słynnej powieści Jana Potockiego.

Polska zresztą nie wszędzie już promocji potrzebuje – na Wyspach dostrzeżono potrzebę spolszczania niektórych mediów, bo nasi rodacy wolą czytać The Sun w „polskim oryginale”.

Odchodząc od głównego wątku muszę wspomnieć o dwóch arcyciekawych akcjach: pierwszą jest wyjątkowa, społecznościowa promocja serii książek dla młodzieży „Brzydcy”, którą przygotowała agencja Media Contacts dla wydawnictwa Egmont; drugą – nowa usługa PTK Centertel, który wprowadza od lipca fotokody, co przynieść może wiele nowych rozwiązań w komunikacji marketingowej.

1 thought on “Siła innowacji”

Pozostaw odpowiedź marlo Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.