Marketing

Co po reklamie?

Reklama jest skuteczna, ale i kosztowna, toteż w tej dziedzinie najlepiej radzą sobie i tak ci, których marka jest znana i poważana, a budżet przyzwoity. Po wynikach Premiumbrand widać, że marki znane są godne zaufania. Każdemu bowiem, kto ma, będzie dodane i będzie miał w nadmiarze, jak mówi Biblia.

Bardziej niszowe, ale godne najwyższej pochwały jest to, co robi Momentum wraz z Microsoft. Dla ludzi reklamy firmy te organizują turniej na konsoli Xbox. Wszystko po to, aby przekonać ich, że konsola może stanowić doskonałą nagrodę w programach lojalnościowych lub promocjach. Można sobie taką konsolę nawet wypożyczyć, żeby potrenować przed finałem. Firmy budują doświadczenie marki, a jednocześnie pokazują potencjał marketingu bezpośredniego.

Innym ciekawym przykładem, tym razem z Internetu, jest sponsoring w serwisie JoeMonster.org. Warta i Kredyt Bank zgromadziły pod własnymi markami zdjęcia „wypadkowe” z tego serwisu, aby w ich kontekście zasponsorować konkurs i powiadomić o własnych produktach.

Powstał właśnie blog ekspercki pod patronatem Bankier.pl i PRnews.pl. Będziemy mogli na nim śledzić opinie znawców na temat obecności instytucji finansowych w Internecie. Blog tego rodzaju nie jest jeszcze popularnym narzędziem marketingowym w naszym kraju, toteż warto przyjrzeć się bliżej, jak będzie funkcjonować.

Największych stać na nietuzinkowe rozwiązania: czy będzie to opakowanie budynku dla Skody, czy charytatywna sprzedaż czerwonych piłek w sklepach Adidasa, widać, że tam, gdzie tradycyjna reklama jest standardem, chętnie sięga się po świeże rozwiązania.

A tradycyjna reklama? Jak zwykle banał, seks i szok. Mało subtelna Penigra z najnowszą reklamą „Wskocz na byka” i „Dog in the Fog”, gdzie żarty ze skazańca na krześle elektrycznym wieńczy hasło „nie odbierajmy życia zbyt poważnie”. Nie zawsze to, co głośne, jest tym, co lepsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.